چند خبر کارگری و چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

ردپای خمیر مرغ در کباب کوبیده

در واقع می‌توان گفت 70 درصد حجم یک سیخ کباب کوبیده، از مخلوط گوشت قرمز نامرغوب و بیشتر ضایعات مرغ (پوست و استخوان به همراه تمام امعا و احشای داخل شکم مرغ) و بقیه را چربی و دنبه تشکیل می‌دهد و این عمل تقلب محسوب می‌شود.

از سوی دیگر اغلب کبابی‌ها برای آن‌که کباب کوبیده پف کند و تپل شود از مقادیر زیادی جوش‌شیرین؛ همانی که استفاده از آن در انواع نان منع شده، استفاده می‌کنند. جوش‌شیرین ترکیبی است که قدرت جذب کلسیم و آهن غذا را کاهش می‌دهد و باعث بروز ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. هر چه کباب تردتر و به اصطلاح زودتر در دهان آب شود حاوی دنبه و جوش شیرین بیشتری است.

این را هم بدانید برخی کبابی‌ها از زعفران‌های هندی و عربی تقلبی که بار میکروبی و شیمیایی بالایی دارند استفاده می‌کنند و غذایی با نام کباب کوبیده زعفرانی به مصرف‌کننده قالب می‌کنند که مصرف آن بسیار زیانبار است.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/444028

مدیر عامل بانک ملی: 54 نفر بیش از 6 هزار میلیارد تومان بدهکارند

بخش خصوصی 130 هزار میلیارد ریال معوقه به این بانک دارد که نیمی از آن مربوط به 54 نفر است.
رقم واقعی بدهی های بخش خصوصی به بانک ملی 200 هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان این که نیمی از معوقات بخش خصوصی به بانک ملی مربوط به 54 نفر است،

 منبع:http://www.asriran.com/fa/news/362312

تعداددانش آموز ترک تحصیل کرده کشور

معاون آموزش نهضت سواد آموزی کشور گفت: پارسال 350هزار دانش آموز در کشور ترک تحصیل کردند که از این تعداد 78 هزار دانش اموز درمقطع ابتدایی مشغول تحصیل بودند.
اولیاء 55 درصد دانش آموزانی که سال گذشته ترک تحصیل کردند، بیسواد هستند.
در 72 درصد افراد بازمانده از تحصیل مادر، پدر و یا هردوی آنها بیسواد هستند.: ایران رتبه یازدهم سوادآموزی را در جهان دارد و میزان باسوادی جمعیت کشور 85درصد است که این میزان از 10 سال گذشته ثابت مانده است.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/443953

آمار جدید از تعداد قربانیان اسیدپاشی اصفهان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام عمل جراحی چشمان «سهیلا جورکش» دختر ۲۷ ساله قربانی اسیدپاشی در شب گذشته گفت: تعداد قربانیان اسیدپاشی چهارنفر است اما از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۹ نفر بودند.
هاشمی در مورد چشمان سهیلا جورکش دختر قربانی اسیدپاشی گفت: چشم راست او بطور جدی آسیب دیده و چشم چپ وی نیز ۵۰ درصد آسیب دیده است.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/362275

توضیحات تکمیلی:آمار سوختگی با اسید

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح درباره آمارهای اعلام شده از اسیدپاشی در اصفهان، تعداد کل افرادی که از ابتدای امسال تا کنون بدلیل سوختگی با اسید یا اسیدپاشی به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان مراجعه کرده اند را 11 نفر اعلام کرد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/444186

۹ کارگر رسمی «گاز لوله» پس از مخالفت با موقتی شدن قرارداد کارشان اخراج شدند

۹ کارگر رسمی شرکت تولیدی گاز لوله ساوه (از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به دلیل مخالفت با تغییر قرارداد کارشان از «دائمی» به «موقت» اخراج شدند.

کارفرما آقایان «جعفر مولایی»، «عباس شفیعی»، «حسین امیری»، «محمد فرجی»، «علیرضا رضایی»، «کامبخش کمالی‌ها»، «جواد قلعه نوعی»، «اصلان نوری‌زاده» و خانم «زهرا غفاری» را اخراج کرده است. او می‌گوید به این کارگران که هر کدام حداقل ۱۵ سال سابقه کار دارند نیازی ندارد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=216539

اخراج حداقل ۲۰ کارگر کاشی گیلانا در سی و هفتمین روز اعتراض صنفی

مدیر مالی کاشی گیلانا صبح امروز (پنج شنبه ۱ آبان) در سی و هفتمین روز از آغاز اعتراض صنفی کارگران حداقل ۲۰ کارگر قراردادی را به دستور سهامداران اصلی اخراج کرد.

کارفرمای جدید کارخانه کاشی گیلانا بعد از آغاز به کار مجدد کارخانه (از ۱۰ خرداد) بعد از ۸ ماه تعطیلی، ۳۵ کارگر را برای جبران نیروی کار استخدام کرد که در ‌‌‌نهایت حدود ۲۰ کارگر تا به امروز در این کارخانه باقی مانده‌اند و مابقی خود خواسته به دلایل مختلفی همانند تعویق حقوق حاضر به ادامه همکاری نبودند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=216589

ادامه ممانعت کارفرما از ورود صدها کارگر نورد و لوله صفا به کارخانه

اعتراض صنفی نزدیک به هزار و ۱۰۰ کارگر نورد و لوله صفا (واقع در شهرستان ساوه) در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق به پنجمین روز متوالی وارد شد.

کارفرما در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران اعتصابی نورد و لوله صفا که از ابتدای تیرماه امسال حقوق نگرفته‌اند از روز سه شنبه (۲۹ مهر) از ورود آنان به کارخانه ممانعت کرده است.

یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفت: مشخص نیست کارخانه چند روز تعطیل است و ما به دلیل نداشتن نهاد صنفی نمی‌توانیم از برنامه کارگران متحصن مطلع شویم. کارفرما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد کارگران نهاد صنفی تشکیل دهند اما با این حال مسئولیت نبود نهاد صنفی در کارخانه‌ای که هزار و ۱۰۰ کارگر دارد بر عهده رئیس اداره کار شهرستان ساوه است و او کوتاهی کرده است.

این کارگر معترض افزود: قرار شده است کارگران روز شنبه هفته آینده به کارخانه مراجعه کنند. اگر کارفرما در پرداخت بخشی از حقوق کارگران خلف وعده کند، ناچاریم به اعتراضات صنفی خود تا رسیدن به نتیجه مطلبوب ادامه دهیم.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=216568

کارگران و بازنشستگان نساجی مازندارن بار دیگر مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند

بیش از ۱۰۰ کارگر شاغل و بازنشسته نساجی مازندران صبح امروز (پنج شنبه ۱ آبان) برای سومین روز متوالی مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند. کارگران این واحد تولیدی حدود ۱۵ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=216606



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب